Lilypie Angel and Memorial tickers

Saturday, May 15, 2010

Ade Bakat Peng-kritik Filem/Tv Series Tak? :P

Filem yg aku nk kritik ni memang gile meletup lah. Memang kalah filem David Teoh buat. Hehe. Ops, ops, rileks brader~ Jangan serang dulu. Aku kata bende yg realiti, perkataan ni dr otak rasional, bukan perasaan emosional ye. Sori la Abg Teoh, (Eh, abg la kan. Hee, ambek hati) Tak pe, kalau Malaysia punye filem pon aku respek gak. Aku maseh lagi warga Malaysia. Pergi BTN, PLKN pon pergi. Haa, tgk tahap patriotisme maseh lagi tinggi. Jus ade certain tu terlalu tak logik. Tu yg tak 'kaw'.

If Malaysia punye,yg terbaru punye Tv Series, aku pilih AdaMaya (...engkau ilhamkan bahaaaagiaa~~) Bes lagu tu. Huish, bes tu.



Power r citer ni. Lucu ade, romantik ade, pelakon die hensem + semart + cantek + comel, macam-macam lah. Betol-betol hoa liao lah! 5 bintang aku bagi. Jalan crita tak boring. Tak panjang melebar, melarat macam crita Tasbih Cinta (Crita Indon semua gitu kan) Tak larat aku nk melayan. Penat! Same gak crite Mexico ngan crita Philipine. Agak-agak hero nk menang ade je lah jahat nk bg masalah, then berlarutan sampai beratus-ratus episod. Kekadang ending tak la extraordinary pon.

Pas tu, watak crite Indon. Aduh, lemah aku tgk. If yg baek tu, baek tahap gila. Orang cekik pon tak marah. Nk tunjuk perfect ke? Haaha. Tak logik langsung. Baek pon ade tahap. Yg tak tahan ny,e baek je, ade la peri datang. Ngahaha.Setuju? Setuju, angkat tgn...(Dah lah tu, aku kehabisan udara bau ketiak korunk) Hihi.

Eh, rasa da lari dr aim aku ni. Ok, ni nk rekemen kt u oll, tgk la crita


Haa, ni lah para pelakon LOTS (Season 2).
Dari kiri : The Great Wizard of The 1st Order, Zeddicus Zul Zorrander ( Bruce Spence)
Heroin a.k.a Mother Confessor, Kahlan Amnell (Bridget Regan)
The Hero a.k.a The True Seeker, Richard Cypher (Craig Horner
The Mord'Sith, Cara Mason ( Tabrett Bethell )

Crita ni 10 bintang aku bagi. Fuh, bes sangat!!! CHUCK pon sama. Plot crita langsung tak membosankan. Bukan crita hantu ye. Crita die ala-ala zaman Robin Hood la. Mesti tgk! Bes,pasti puas hati, SURE! Tak tipu eh. LOTS ni adaptasi dr buku The Sword Of Truth. Tapi banyak jugak yg tak same. Sama la jugak macam crita Harry Potter. Bukan satu-satu yg dalam buku ade dlm filem die. Hurm. Adventure la crite die. If sentuh latar tempat memang btol-btol satisfying lah. Pemandangan semulajadi kt New Zealand. Marvellous! Now, sedang ditayangkan kt US, Australia, Perancis, tp kt Malaysia tade lagi. (Jgn soal la ak dpt tgk dr mane, paham sendiri ok) Tgh Season 2. Da nk final episod dah pon. Tapi bes lah! Bes! Bes! Yeay!!!








No comments:

Post a Comment