Thursday, May 26, 2011

Takot

Perasaan takot ni bagaikan nak berguling-guling atas jalan, nak amek muke and chest gesel kat dinding yg berpasir.




SEKIAN TERIMA KASEH!


p/s : Permudahkan ya Allah. Amin.

Kerja gilo!

Tauke buat kerja...











kerja gile...














This is Hell.








But not...Align Right









*Sabarlah anak Adam, di setiap kesulitan ade kemudahan :)

p/s : do pray for my success ek. xoxo

Tuesday, May 24, 2011

Tauke bangga!

Bangga! I Love KELANTAN!
Bukan assobiyah ye pembaca. Tapi ni realiti. Kenapa bila setiap kali orang tanya, 'Dari mana?'... Dengar je Kelantan kebanyakan orang Malaysia ni dia ade perspektif @ pandangan negatif ? Wondering?? Tapi tapi, tapelah, tu bukan topik entri nih. So, tauke nk tunjuk bukti kenape tauke BANGGA jadi anak Klate ni...
Article ni diambik dari sini : http://www.bom321.com/.

Sarapan Pagi Seorang Menteri Besar !



"Sewaktu kami sekeluarga berkunjung ke Kota Bharu Kelantan pada cuti sekolah bulan lepas, kami sekeluarga sarapan pagi di gerai berhampiran hotel penginapan.. Kami sekeluarga terkejut dan rasa terharu bila kami dapati MB Kelantan tengah sarapan pagi di gerai tersebut berseorangan tanpa pengawal peribadi dan pegawai kerajaan Kelantan.
Malah beliau terlebih dahulu menegur dan menberi salam kepada kami sekeluarga serta mengajak kami sekeluarga makan bersama-sama dimeja beliau sambil berborak menayakan dari mana, bagaimana perasaan kami bila berada di Kelantan dan banyak lagi. Ketika berborak, beliau tiada sedikit pun menyentuh soal politik atau cerita perkembangan terkini di Negeri kami (Negeri 9). Malah beliau berterima kasih kepada kami kerana sudi datang dan lihat sendiri keadaan di Kelantan daripada membaca di akhbar atau melihat di TV. Malah kami sekeluarga rasa lebih terharu bila beliau bayar kami sekeluarga makan pada pagi itu."

Friday, May 20, 2011

le Monde Nous Oblige!

KAWASAN LARANGAN MEROKOK! = NO SMOKING!

Rules everywhere frens,
Sape yang cipta ntah.
Nak jadi pandai kene pegi sekolah,
Kene masuk U.
Habes orang yang tak masuk U tak pandai ke?


Haa, exam satu hal jugak,



Fail exam, u GET OUT!


What the hell?
Sape ntah cipta teori gini.
Orang sekarang judge someone by it's cover *MOST*,
Mane ntah pergi stand 'don't judge a book by it's cover'??


Abstract discrimination!

Kerja jadi kewajipan,


Duit jadi taruhan,
Family and anak-anak di jalanan,
Anak terlalu dimanjakan,
Orang jentik je kene tahan!
Haah, tade sape pon boleh stopkan!
Ye, baguslah teruskan!
Sekarang orang nasihat ramai,
Buat tu buat ni,
Eh, yang nasihat pon ade buat ke?
Orang pandai dipandang,
Orang kurang pandai dicerca,
Padahal semuanya asal sama sahaja.
Pandangan dunia sudah serong!
Sometimes,
Orang yang pelik tu sebenar nya betul,
Dunia semuanya, Duniya!!
Semua dipertaruhkan,
Yang kecil dibesarkan,
Yang important seems to be forgotten.
Sick!

Sunday, May 15, 2011

Fly Across The Blue Sky

28 May 2011.
Destination : France-Malaysia!

MALAYSIA AIRLINES, Aircraft 777-200